Tuotetiedot
Tarkastakaa täydet tuotetiedot
Perimmäinen 3D-ääniohjelmisto
Hiukkasperiaatteeseen perustuen mitä tahansa äänitiedostoa voidaan käyttää tuottamaan laukaisupisteitä, jotka luovat äänihiukkasen. Käyttämällä vain yhtä äänitiedostoa Sound Particles 2:n hiukkasjärjestelmä tuottaa kukin saman tiedoston vaihtelevasti, kun taas useamman kuin yhden tiedoston tuominen johtaa siihen, että kukin hiukkanen toistaa satunnaisesti yhden käytettävissä olevista äänitiedostoista. Jopa miljoona partikkelia on käytettävissä, joten Sound Particles 2 tarjoaa jännittävän paletin käytettävissä olevaa äänisuunnittelua varten contemporary elokuva- tai TV-äänituotantoa varten.
Jokaista partikkelia voidaan käyttää useilla eri tavoilla, kuten ryhmissä tai emittereissä. Ryhmät luovat kaikki partikkelit samanaikaisesti, kun taas emitterit tuottavat partikkeleita vakionopeudella. Lisävaihtelua saadaan lisäämällä äänimodifikaattoreita jokaiseen hiukkaseen, jolloin voidaan luoda paljon monipuolisempia ääniä ja liikkeitä kunkin hiukkasen välille. Nämä äänenmuokkaimet voivat olla mitä tahansa perustoiminnoista, kuten taajuuskorjain:sta tai yksinkertaisista viiveistä, erittäin monimutkaisiin prosesseihin, kuten satunnaistettuihin suodattimiin, satunnaistettuihin sävelkorkeuden muuttajiin tai jopa rakeisiin muokkaimiin.
Integrointi animaatiolähteiden kanssa
Nyt Keyframe-automaation ja animaatiotuen ansiosta Sound Particles 2 nousee kaikkien saatavilla olevien 3D-ohjelmistojen kärkeen. Hallitse ääniesi tilallista liikettä avaruudessa ja hallitse automaation jokaista yksityiskohtaa kokeellista äänisuunnittelua varten. Haluatko, että äänesi alkaa tiukan pallon sisällä ja laajenee sitten 10 metriä 30 sekunnin kuluttua? Se ei ole ongelma. Sound Particles huolehtii animaatiosta ja liikkeestä puolestasi. Automaation avulla voit hallita parametreja, jotka on linkitetty liikemodifikaattoreihin, jotka sisältyvät partikkeleiden satunnaistetun liikkeen lisäämiseksi. Voit esimerkiksi automatisoida satoja partikkeleita, joilla on satunnaistettu sävelkorkeuden muutos ja jotka liikkuvat tilakentässä. Äänisuunnittelun luominen 3D-tilaan ei ole koskaan ollut näin helppoa.
Virtual Microphone -järjestelmä tarjoaa immersiivistä mukauttamista.
Sound Particles 2:n Virtual Microphone -järjestelmä toimii kuin virtuaalinen äänikamera, joka liikkuu äänilähteesi ympärillä, ja se on äärimmäinen immersiotyökalu. Virtuaalimikrofonien avulla voit kuvata partikkelisi eri näkökulmasta, mikä takaa paremman yhteenkuuluvuuden äänen ja ruudulla näkyvän visuaalisen vihjeen välillä. Voit käyttää useita mikrofoneja samanaikaisesti ja valita useista eri formaateista, joten olet valmis kaikkiin tilanteisiin. Omni-, hertta-, hyperkardioidi-, kaksisuuntainen, stereo- (XY, MS, AB, Blumlein, Decca Tree, ORTF), Ambisonics-, monikanava- ja jopa immersiivinen Dolby Atmos -mikrofoni on tuettu. Vaikka käytössäsi on laaja valikoima erilaisia asetelmia, Sound Particles 2:n avulla voit luoda räätälöidyn kaiutinasetelman, jota käytetään virtuaalimikrofonijärjestelmässä.
Kattava videoyhteensopivuus
Äänien muokkaaminen videolle on paras tapa maksimoida elokuvan tai TV-äänen realistisuus ja uskottavuus. Sound Particles 2 tarjoaa mahdollisuuden ladata videoleikkeen tai kuvan ja miksata se ruudulla olevaan cue-ääniin. Käyttämällä pallonäkymää näet kuvan päälle asetetut partikkelit, jolloin voit sijoittaa äänet tilakenttään tarkemmin. Lisäksi virtuaalitodellisuuden parissa työskenteleville Sound Particles 2:n avulla voit tuoda 360-asteisia videoita äänen miksaamista varten. Ambisonics Virtual Microphones -virtuaalimikrofonien ja mukana toimitetun VR Client -sovelluksen avulla voit miksata raitojasi päänseurantaominaisuuksien avulla ja visualisoida, miten ääni liikkuu videolähteen ympärillä.
Upea äänenlaatu
Sound Particles 2:n jokainen hiukkanen perustuu 64-bittinentiseen liukulukutarkkuuteen, ja jokainen hiukkanen käsitellään sisäisesti äänenlaadun maksimoimiseksi. Sisäisen 64-bittinentisen prosessoinnin etu johtuu Sound Particles 2:n sisällä sekoitettavien äänien määrästä. Kun käytetään jopa miljoonaa partikkelia, tarvitaan suuri dynaaminen alue, joka kattaa kaiken räjähdysten välittömistä äänistä kuiskausten kaukaisiin ääniin. Dynaaminen alue miksausvaiheessa kompensoidaan normalisoinnilla, jota sovelletaan ulostulovaiheeseen lineaarisemman äänitason varmistamiseksi kuuntelua varten. Sound Particles tukee tietysti näytteenottotaajuuksia 44,1 - 192 kHz, jotta voit varmistaa, että riippumatta käyttämästäsi järjestelmästä voit integroida sen helposti työnkulkuusi.
Arvostelut
"Particles on vaikuttanut hämmästyttävän paljon työhömme, paljon enemmän kuin mitä voisimme saavuttaa nuppien, painikkeiden ja muiden ohjelmistojen avulla." - Cameron Frankley - Supervising Sound Editor (Geostorm)
"Voin rehellisesti sanoa, etten ole koskaan aiemmin käyttänyt Sound Particlesin kaltaista ohjelmistoa. Se on todella aivan poikkeuksellinen - olen siitä ihastunut." - Jason W. Jennings - Supervising Sound Editor (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)
"Sound Particles tuottaa äänisisältöä tuoreella ja innovatiivisella tavalla. Olen vasta raapaisseet pintaa siitä, mikä on mahdollista, ja opettelen ajattelemaan aivan uudella lähestymistavalla. Siinä on myös kiistatta paras Doppler-efekti, jota olen koskaan käyttänyt ohjelmistossa!" - David Farmer - äänisuunnittelija (Taru sormusten herrasta, Hobitti)
"Pystymme tekemään kaikenlaisia todella haastavia äänimaisemia partikkelien avulla. Se on kiehtova työkalu, jota olen käyttänyt paljon sarjassa elementtien rakentamiseen." - Benjamin Cook - Valvova äänileikkaaja (Black Sails - Emmy erinomaisesta äänileikkauksesta) .
Ominaisuudet
- Uudelleen kehitetty engine, joka on optimoitu reagoimaan reaaliaikaisiin muutoksiin, jotta äänenlaatu säilyy moitteettomana, kun parametreja säädetään.
- Massatuotanto äänitehosteista Batch-prosessoinnilla, joka tuottaa satoja renderöintejä samanaikaisesti.
- Yli 100 ammattimaisesti laadittua esiasetusta ja mahdollisuus tallentaa loputon määrä raita-asetuksia.
- Tallenna kaikki istuntosi osat käyttäjän mallina, jonka voit palauttaa missä tahansa uudessa istunnossa, mukaan lukien raidat ja mikrofoniasetukset.
- Moitteeton integrointi monenlaisiin alan keskeisiin tuotteisiin, kuten CGI:hen.
- Tuo 3D-tietoja ja yhdistä äänitehosteet näihin objekteihin, jotta kuulet, miten lopputulos syntyy.
- Reaaliaikainen renderöinti
- Minkä tahansa formaatin automaattinen dekoodaus mahdollistaa binauraalisen audion monitoroinnin.
- Sisältää VR Client -sovelluksen, jolla voit seurata 360-videoita ja Ambisonics-ääntä suoraan Android-laitteellesi.
- Ambisonicsin virtuaalimikrofoneja ja VR Client -sovellusta voidaan käyttää äänen seuraamiseen päänseurantaominaisuuksilla, kun katselet 360-videota.
- Käytä jopa miljoona hiukkasen äänilähteitä, jotka toistuvat samanaikaisesti, syvää ja laaja-alaista äänisuunnittelusovellusta varten.
- Audio Modifiers -ominaisuuksien avulla voit tehdä hiuksenhienoja muunnelmia partikkeleihin ja varmistaa, että jokaisella äänellä on oma ainutlaatuinen sävynsä ja luonteensa.
- Partikkeliryhmät mahdollistavat äänien samanaikaisen luomisen, kun taas partikkeliemitterit luovat ääniä tasaisella nopeudella.
- Laaja valikoima äänenmuokkaimia, mukaan lukien yksinkertaiset muutokset, kuten taajuuskorjain tai perusviiveet, monimutkaisiin prosessoreihin, kuten suodattimiin, satunnaistettuihin alikaistoihin, satunnaiseen sävelkorkeuden siirtoon tai rakeisiin muokkaimiin.
- Keyframe-animaation ja liikemodifikaattoreiden avulla voit lisätä liikettä partikkeleihisi.
- Sijoita äänesi tilalliseen perspektiiviin virtuaalimikrofonien avulla, jotka toimivat äänikameran tavoin.
- Luo uusia virtuaalimikrofonien sijainteja räätälöityjä kaiutinasetteluja varten.
- Renderöi HOA Ambisonics -muodossa yhteensopiviin formaatteihin ACN/FuMa/SID, N3D/SN3D/maxN)
- Tukee nykyaikaisia Dolby Atmos -formaatteja aina Atmos 9.1 (bed), Auro 11.1/13.1, NHK 22.2 asti.
- Vaihda metristen ja imperialististen mittausten välillä, jotta saat paremman käsityksen tilamittauksista
- Käytettävissä täydelliset 2D- ja 3D-näkymät
- Tilaseuranta- ja leviämismittausten avulla voit simuloida tilassa liikkuvan äänen Doppler-ilmiötä.
- Satunnaistetut generaattorit voivat luoda uusia hiukkasia samasta lähteestä hieman erilaisen äänen aikaansaamiseksi.
- Best Effort -tukijärjestelmä, jonka avulla saat palautetta ja alan apua projekteihisi.
Tekniset tiedot
Järjestelmävaatimukset
- Käyttöjärjestelmä:
- Mac: Mac: OSX 10.9 tai uudempi
- Windows: Windows 7/8/10
- Suoritin: 2-ytiminen tai korkeampi
- RAM-muisti: vähintään 4 GB
- Levytila: 620 MB
Yleistä